default avatar Hoşgeldin, Ziyaretçi: Aşağıdaki form ve bağlantıları kullanarak sitemize giriş/kayıt işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
 Şifremi Unuttum?  Yardım  Üye Ol Tarih: 23-09-2017, Saat: 03:15


MÖ-MS ?

Yazar Konuyu Başlatan: Carisma70 - Görüntüleme - Okunma Okunma Sayısı: 3301 - Yorum Toplam Yorumlar: 7
Konu Kalitesi: % 7
 
Konuyu Oyla:
  • Toplam: 0 Oy - Ortalama: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Şu anda bu konuyu okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Carisma70
Super Geyik
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 34
Yorum Sayısı: 3,849
Üyelik Tarihi: 28-06-2013
Rep Puanı: 16


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #1
Konu Tarihi: 18-02-2015 18:09
benim teorik sorum şu nos gibi gazları hava filtresinden sonra ama maf sensöründen önce sisteme verilmesi iyimidir kötümüdür.
kötü olabilir sisteme verilen gaz nedeniyle doğru ölçülmeyebilir zengin fakir karışıma sebebiyet verebilir. sensör arızasıda olabilir
iyi olabilir sisteme girecek hava miktarını ve içeriğini bilip ona göre enjektörlerden yakıt ğüskürtme sağlar. (ama bu durum tasarruf olsa da performans arttırır mı)
bu soruyu sormamda 2 sebep var;
99 model C70T5 (225 beygir 166kw 310 Tork/1750devir) aracıma lpg taktıktan 6 ay sonra uzun dönem zengin karışım olarak özetleyeceğmiz P1171 P1174 P0172 gibi hata kodları arızasını farklı zamanlarda farklı kodları vermekte.
zengin karşım neden olur Maf ile bağlantısı varmıdır: havayı az-çok emme veya yanlış değer okuma neticesinde enjektörlerin fazla yakıt püskürtmesi vs, obd cihazlarında sensör arızası görünmüyor. lambda sensörleri değişti sonuç değişmedi.
LPG( PRİNS denen sosyete ) söküldü 2bin kmden fazla lpg siz. 3-4 kere akü kutup başı söküldü lpg yakıt map değerleri sıfırlansın diye ama sonuç değişmedi.
şimdide hidrojen enerji tasarruf cihazı taktım. hem tasarruf hem performans hemde bu uzun dönem zengin karşım meselesini çözebilirmiyim diye. ama hidrohenin sisteme giriş yerini hava filterisnden sonra MAF sensöründen önce vermişler yani maf ölçüm yaparken hidrohenli havayı değerlendirip ECUya bilgi verecek. kısmi olarak güç artışı oldu ama tasarruf için uzun yol yapamadım henüz. özetlersem; bu hidrojen maf sensöründen önce olması iyimidir yoksa oradan değilde motora daha yakın bir yer mi uygundur. motora daha yakın bir yerde fabrikasyon kör tapa koydukları ince bir yer var: yani yeri hazır. montajdakilerin kullandığı boru kalınlığı yaklaşık 10mm.lik (1 işaret parmağı kalınlığında) ama fabrikasyon yer ise yaklaşık 2mmli.lik serum şişesinin uzun şeffaf borusu kadar. yani nerden baksanız 6 kat delik büyüklüğü farkı var. ne yapayım neden?
原帖地址: - UYDUKURDU FORUM - Kimine göre Forum, Bize Göre Aile http://www.uydukurdu.com/forum/showthread.php?t=53158
başlıkta MÖ-MS olmasının sebebi MAF'tan Önce Maf'tan Sonra

İlgilendiğim tek Moda: 81300 Heart )
Uyumsuzelement
Super Moderator
******
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 51
Yorum Sayısı: 4,651
Üyelik Tarihi: 24-01-2012
Rep Puanı: 40


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #2
Konu Tarihi: 18-02-2015 18:30
nos 3000 devrin altında kullanılırsa motoru bitiriyor diye duymuştum öyle her an verilen bişey değil belli sürelerde verilen bir gaz

Kadir is a gaylord who has blue eyes Big GrinBig Grin
Carisma70
Super Geyik
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 34
Yorum Sayısı: 3,849
Üyelik Tarihi: 28-06-2013
Rep Puanı: 16


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #3
Konu Tarihi: 19-02-2015 02:13
ya hidrojen verirsek: maftan önce veya sonra olması verildiği yerin; etkisi nasıl olur

İlgilendiğim tek Moda: 81300 Heart )
Mustafa Güneş
Super Moderator
******
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 138
Yorum Sayısı: 8,872
Üyelik Tarihi: 24-01-2012
Rep Puanı: 94


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #4
Konu Tarihi: 19-02-2015 10:02
MAF, üzerinden geçen havanın içindeki gazın oksijen veya hidrojen olup olmadığını ayırmayacağı için MAF öncesi bağlanırsa kütlesini ölçtüğü havanın tamamını oksijen gibi algılayıp ona göre benzin gönderecek. Ama silindire girenin tamamı oksijen olmadığı için benzine göre oksijen miktarı daha düşük kalacak.

Bence MAF sonrası daha mantıklı gibi görüküyor Smile

Ben yoruldum hayat. Gelme üstüme... Sad
Hüsnü Gürsu
Moderator
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 74
Yorum Sayısı: 5,608
Üyelik Tarihi: 18-02-2012
Rep Puanı: 71


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #5
Konu Tarihi: 19-02-2015 11:55
Mustafanın dedikleri mantıken doğru gibi görünüyor.
Carisma70
Super Geyik
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 34
Yorum Sayısı: 3,849
Üyelik Tarihi: 28-06-2013
Rep Puanı: 16


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #6
Konu Tarihi: 19-02-2015 21:40
bencede.... sonuçta zengin karışım olur diyebilirmiyiz?? yoksa hidrojende benzin gibi yandığı-patladığı için sadece güç artışı mı olur

İlgilendiğim tek Moda: 81300 Heart )
Carisma70
Super Geyik
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 34
Yorum Sayısı: 3,849
Üyelik Tarihi: 28-06-2013
Rep Puanı: 16


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #7
Konu Tarihi: 19-02-2015 22:34
(Bu konu en son: 19-02-2015 Tarihinde, Saat: 22:44 düzenlenmiştir. Düzenleyen: Carisma70.)
nos montajı
https://www.youtube.com/watch?v=R6Oo6B3NlvI
burada hava filtresinden sonra maf sensöründen önce gaz veriliyor:1dk. 8 sn den sonrasına bakılırsa görülür. gaz kelebeğinden de hemen önce anladığım mafdan 6 inç mesafe uygun(videoda gaz kelebeği de olabilir; motorda mafdan hemen sonra gaz kelebeği var) benim araçta maf ile ETM arasında kıvrımlı boru olarak yarım metre civarı fark var. sonuçta maftan önce gibi görünüyor. 6 inç x 2,54cm= 15,24 cm civarı kelebeğe uzaklık hemen beride maf var yani 10cm maftan önce olması mantıklı gibi (mi?)
6:19 daki görüntüde de ikinci bir mavi renkli gaz musluğu var: 2 adet musluk var biri 6 inç önce diğeri mafdan hemen3 cm kadar önce. ama sonuçta mafdan önce gaz takviyesi var.
neden nos için 2 musluk var

İlgilendiğim tek Moda: 81300 Heart )
Carisma70
Super Geyik
*****
user avatar
Durum: Çevrimdışı
Konu Sayısı: 34
Yorum Sayısı: 3,849
Üyelik Tarihi: 28-06-2013
Rep Puanı: 16


Kişisel Bilgileri: v
Yorum: #8
Konu Tarihi: 22-02-2015 00:00
başka forumda biri hidrojen hava olsa da YAKIT dedi. yani 7 g/s olan kütlenin tamamı hava değil yakıt karışımlı olacak. bu durumda hem hava sisteminden hem de enjektörlerden yanma odasına yakıt girmiş olacak. bu durumda güçlü yanma kesin ama ECU meseleyi nasıl algılar. bugün ustam enjektörlerin püskürtme miktarını ayarlayan sıcaklık sensörü var dedi. fanı devreye sokan fan müşüründen farklı bişeymiş ilkez duydum: motor (veya yanma odası) sıcaklığını ECUya gönderiyormuş bu dataya göre ECU enjektörlerin ne kadar püskürteceğini ayarlıyormuş. sabah motor soğukluğundan kaynaklanan zengin karışım bu yüzden oluyormuş.

İlgilendiğim tek Moda: 81300 Heart )


Konu Bağlantı Araçları
MÖ-MS ? Konusunun Linki Direkt Link
MÖ-MS ? Konusunun HTML Kodu HTML Link
MÖ-MS ? Konusu BBCode Linki BBCode Link
MÖ-MS ? Konusunu Paylaş Sosyal Paylaş

Konu ile Alakalı Anahtar Kelimeler

MÖ-MS ? indir, MÖ-MS ? Videosu, MÖ-MS ? online izle, MÖ-MS ? Bedava indir, MÖ-MS ? Yükle, MÖ-MS ? Hakkında, MÖ-MS ? nedir, MÖ-MS ? Free indir, MÖ-MS ? oyunu, MÖ-MS ? download


Hızlı Menü:


İletişim | Otogeyik | Yukarı Git | Arşiv | RSS | Sitemap